Samonoseće runflat gume (SSR)

Run-flat gume – gume koje idu korak dalje.

Na sreću, puknuća su vrlo rijetka. No, ako vas guma ipak iznevjeri, vaša je mobilnost jako ograničena i nije zajamčen siguran nastavak putovanja. Zato što postoji rizik da se bok prikliješti između ceste i naplatka kotača čim konvencionalna guma počne gubiti zrak. U najgorem slučaju, guma bi tada mogla puknuti. Kao minimalnu intervenciju potrebno je postaviti rezervni kotač. Nastavak putovanja nije opcija. S druge strane, run-flat gume – poznate i kao run-on-flat ili samonosive gume – omogućuju vozačima sigurnije i manje stresno rješavanje problema puknuća.

Što su run-flat gume? Na koji način funkcioniraju run-flat gume?

Run-flat gume su samonosive gume koje ne zahtijevaju nošenje rezervnog kotača i ručne dizalice. Naspram konvencionalnim gumama, run-flat gume karakterizira samonosivi pojačani bok koji je u stanju podržavati gumu u slučaju pada tlaka (npr. puknuće). Ako dođe do puknuća na gumi, ovaj dizajn sprječava gnječenje boka između površine ceste i naplatka kotača.

Konventioneller Reifen ohne Runflat
Runflat Reifen bei Reifenpanne

Zašto odabrati run-flat gume? Prednosti run-flat guma 

Run-flat gume omogućuju nastavak vožnje i zadržavanje kontrole nad vozilom, čak i u slučaju puknuća. Pri smanjenoj brzini do 80 km/h i dalje je moguće prijeći i do 80 kilometara nakon puknuća. To znači da možete odmah nakon puknuća voziti do najbliže garaže. Nema potrebe za neželjenim zaustavljanjem na cestama s gustim prometom ili izvođenjem teškog procesa mijenjanja gume. Isto tako, dosadne promjene kotača na rubu ceste, možda čak i po kiši ili snijegu, nisu potrebne. Nadalje, motociklisti ne moraju prevoziti velike rezervne kotače, što im oslobađa prostor u prtljažniku i smanjuje ukupnu težinu vozila. 

Nedostatci run-flat guma

Run-flat gume nešto su teže od konvencionalnih guma, svaka od njih teži oko 300 g više. Početni izdatak za run-flat gume nešto je viši od onog za konvencionalne gume. No, kupnja se isplati osobito ako su run-flat gume postavljene kao standardne, u tom slučaju nisu uključeni ni rezervni kotač ni pribor za popravak gume kada vozilo napusti tvornicu. 

Oznaka run-flat guma

Run-flat gume mogu se identificirati s pomoću zapisa na boku.
Gume koje su prilikom testiranja gume pokazale da se mogu koristiti na cesti nakon puknuća imaju slovo ‘F’ prije nominalnog promjera naplatka, primjerice: 205/55 RF 16. Uz to, simbol koji nalikuje pužu nalazi se na boku, i to koriste svi proizvođači.

Simbol za run-flat gume koji koriste svi proizvođači.

Uz to, sve run-flat gume imaju specifičnu naljepnicu na vanjskoj stijenki gume koju je postavio proizvođač gume ili vozila. Većina proizvođača ima vlastitu terminologiju za run-flat gume, a najčešće korištene kratice su: RFT, CSR, DSST, HRS, EMT, ROF, SST, ZP i XRP.

Run-flat gume Uniroyala i Continentala nazivaju se SSR gumama. Kratica SSR označava ‘samonosive run-flat’ gume..

Iza ovakvog sustava označavanja stoji dopuna ECE Regulativi 30 (ECE-R 30), koja je stupila na snagu 19. siječnja 2006. u svrhu regulacije označavanja i testiranja samonosivih guma.


  • Run-flat – what does that mean?

Run-flat tyres, sometimes also known as run-on-flat or self-supporting tyres, have a reinforced sidewall. Their design makes it unnecessary to keep a spare wheel and jack in the boot in the event of a puncture.

  • How can I identify run-flat tyres? Where can this information be found?

Run-flat tyres can be identified by the letter ‘F’ on the sidewall. Tyres marked with this character have previously demonstrated under test conditions that they are suitable for road use following a puncture. The ‘F’ is included in the sidewall lettering before the rim diameter, for example: 205/55 RF 16.

  • Who can fit run-flat tyres?

Specialist dealers can fit and remove run-flat tyres. They should be trained and certified in the correct handling of run-flat tyres.

Fortunately, punctures are quite rare. However, it a tyre does let you down, your mobility is severely limited and a safe onward journey cannot be guaranteed. This is because there is a risk of the sidewall being pinched between the road and wheel rim as soon as a conventional tyre begins to lose air. In the worst case, the tyre could then burst. As a minimum intervention, however, it is necessary to fit the spare wheel. Continuing the journey is not an option. On the other hand, run-flat tyres – also known as run-on-flat or self-supporting tyres – allow drivers to deal with a puncture more safely and without any stress.

Uniroyal. Continentalov brend.