Zašto ljetne gume nisu dobre zimi?
Ljetne gume imaju manji sadržaj prirodne gume nego zimske gume - stoga nisu tako mekane. Njihova tvrdoća pomaže gumi da snažnije prianja na mokroj i suhoj cesti na blažim temperaturama.
Međutim, kad temperature padnu ispod +7 stupnjeva C, ta ekstra rigidnost može napraviti problema. Što se temperatura niže spušta, to ljetna guma postaje kruća. A to može dovesti do njenog pucanja.
Ljetne gume također imaju drugačiji uzorak u gaznoj površini, koji je plići od onog koji se koristi kod zimskih guma. To ih čini odličnima za odbijanje kiše, ali manje sposobnima za hvatanje u koštac sa snijegom. Dok zimske gume drže snijeg i bljuzgavicu u svojim blokovima u gaznoj površini, stvarajući dodatnu trakciju u mokrim, zimskim uvjetima, ljetne gume nabijaju snijeg udaranjem, čineći kontaktno područje još kliskijim.
Istinske dobrobiti od ljetnih guma očite su kad se temperature dignu iznad +7 stupnjeva C. Na toj točki zimske gume postaju manje učinkovite.
U područjima s blažom klimom ljetne gume postižu najbolji mogući kočioni put prilikom kočenja. Uzorak u gaznoj površini kod tih guma pruža veću površinu kontakta s cestom, čime se poboljšava upravljanje i daje više stabilnosti pri skretanju.
I dok su zimske gume dizajnirane tako da stvaraju trenje između snijegom pokrivenih površina ceste i gume, to može imati utjecaja na učinkovitost potrošnje goriva. S druge strane, ljetne gume uzrokuju manje trenja tako da je ubrzanje veće, a ekonomičnost potrošnje goriva je također veća.